Menu Close

Wat je moet weten over fitness training

 

Wat we je nu gaan vertellen moet niet gezien worden als een onderdeel van fitness training.

Eet verstandig.

Men eet wat gemakkelijk is, en het minste pijn doet. Als het nodig is, is water het beste. Maar als het helder is en de tijd die men buiten doorbrengt kort, kan men wat water drinken. Op die manier vermijdt men onnodig eten. Het spijsverteringsstelsel moet goed kunnen functioneren als men gezond eet.

Begin je dag met wat frisse lucht.

Een van de manieren van het lichaam om een goede gezondheid te bevorderen en problemen te genezen is door de bloedsomloop te bevorderen. Overgewicht en zwaarlijvigheid worden in verband gebracht met een slechte bloedsomloop. Dat betekent dat je je beperkt kunt voelen in het leven als je niet veel lucht in je lichaam brengt. Als je 20 minuten aerobics doet, breng je veel lucht in je lichaam en wat gebeurt er dan? Je voelt je vol, maar terwijl je wacht op de spijsvertering, voel je je absoluut ellendig. Dat komt omdat je geblokkeerd bent in je spijsverteringskanaal. Dit gebeurt omdat de limiet van wat je naar binnen kunt brengen aanzienlijk lager is door aerobics. Bijvoorbeeld, je kunt Pilates ½ marathons. Hetzelfde als dat je 100 marathons zou kunnen lopen, maar je moet voorzichtig zijn met je luchttoevoer. Wat je nodig hebt is een continu bewegend lichaam. Dat kun je bereiken door 20 minuten aerobics te doen, gevolgd door een rustperiode. Dan kun je weer lucht herhalen. Dat is een lichaamsbeweging. Je moet voortdurend je longcapaciteit uitbreiden.

Het gemiddelde, voor een vuilnisophaaldienst is 42 pond. We hebben het over het verwijderen van de dingen die u belemmeren, althans voor een tijdje. Na verloop van tijd zal uw gezondheid, uw energie, uw welzijn verbeteren. U zult ook fitter en bekwamer worden. U zult meer dingen kunnen doen en uw dagelijkse bezigheden met meer souplesse kunnen hervatten.

Hoeveel keer per dag ga je sporten?

De dokter van de fysiotherapeuten raadt u aan dagelijks te bewegen. Doe het op een manier die u levenslang zal blijven. U doet het hangt allemaal af van uw bankrekening. Sommige weken moet u misschien meer tijd in de sportschool doorbrengen, maar andere weken kunt u het meer zittend doen. Het is uw keuze. Maar hier is een gouden regel; er zijn geen geslachtsdelen, geen shirts, geen schoenen, geen jeans, niets dat je in de weg zal staan van een geweldige workout.

Als je één ding moet doen, dan is het bewegen. Iedereen moet bewegen. Er bestaat niet zoiets als een zieke, of een persoon die oefent op een beperkt schema. Sommige van ’s werelds grootste atleten waren ziek, ze deden aan sport, maar ze waren zeer effectief.

Velen van ons besteden tijd aan het zoeken naar de zin van het leven. Als de zin van het leven oefening is, dan moeten we oefenen. Er is geen ander antwoord dan dit. Er is geen betere persoon dan jezelf aan wie je je aandacht geeft, en je hebt maar één lichaam en één leven. De kwaliteit van het leven staat in direct verband met de mate van fitheid die je draagt.

Als u geen sportliefhebber bent, denkt u waarschijnlijk aan andere activiteiten. Er zijn andere dingen die je kunt doen om te sporten. U kunt naar het zwembad gaan, jeu de boules spelen, naar de sportschool gaan, met wilde vogels vechten en paardrijden.

Er wordt gezegd dat je minstens drie uur per dag moet sporten. Wanneer u dit doet, heeft uw lichaam natuurlijk rust nodig. Overdag heb je niet echt veel lichaamsbeweging nodig. Alleen als u zich uitgeput voelt, moet u sporten. Het meest interessante is dat er verschillende soorten lichaamsbeweging bestaan. Oefeningen kunnen cardiovasculair zijn, lenigheid, en core- of balanstraining.

Probeer vijftig tot honderd meter te rennen. Dit is stuk voor stuk mogelijk als je oefent met een goede en juiste techniek. Dagelijks hardlopen maakt je fit, je wordt soepeler en je spieren worden strakker. Het zal je ook helpen om vet te verbranden, want dat is waar het bij lichaamsbeweging om gaat. Je zult alleen moeite moeten doen om de intensiteit van je training te verhogen.

Een ander goed voorbeeld is krachttraining. Veel mensen geloven nog steeds dat je zware gewichten moet gebruiken om een goede lichaamsvorm te krijgen. Dat is niet waar. Je kunt lichte gewichten gebruiken en je krachtoefeningen doen zonder je spieren te beschadigen. Dat is een ander verhaal. Als je begint met lichte gewichten, kun je zonder problemen je kernoefeningen doen. Als je je eenmaal hebt aangepast, kun je zware gewichten gebruiken. Dat zou uw lichaam sterker maken. Je lichaam zal in staat zijn om alles te dragen wat je kracht. Je lichaam zou je beschermen als je in een slechte situatie terechtkomt. Dat is de reden waarom je veel weerstandsoefeningen moet doen.

 

Lees meer…

Orthomoleculair therapeut

Rotterdam

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *