Mantelzorgmakelaar – De serieuze “ulate”

Mantelzorgmakelaar – De serieuze “ulate”

mantelzorg

Als het gedrag van Mantelzorgmakelaar te veel een uitdaging wordt of te diep geworteld is in onbewust gedrag, helpen coachingsessies om grenzen te stellen, door de cliënt te vertellen wat de gevolgen kunnen zijn als hij of zij blijft denken en handelen zoals eerder ervaren.

Deze activiteit zou kunnen plaatsvinden met wat ik “C-hond” noem – de serieuze hond die ons graag bespringt om ons wat lessen te leren en het pad te effenen. Deze activiteit van actiecoaching vindt plaats wanneer de pijn ondraaglijk wordt en de resulterende toevoeging aan de angst in een situatie, te groot wordt en over het plafond vliegt, zich vestigend op een ander gedrag dat buiten onze controle ligt.

Deze situatie kan zich voordoen bij een collega, wanneer we proberen iets aan zijn/haar gedrag te doen, maar dat dag in dag uit niet kunnen omdat onze Judas (onze partner, familie, baas of vriend) ons aan de grond heeft gezet. Of, intense emotionele temperatuur van een voetbalwedstrijd of een film leiden ook tot hetzelfde effect.

Het resultaat is hetzelfde en we willen de toestand herstellen. Elk probleem met hoge druk, weten we, ligt binnen ons bereik, maar na vele suggesties voelen we ons er hulpeloos tegen. Het is een probleem dat niet zichtbaar is, het is “verborgen” achter een gedragspatroon. Om het lijdend gedrag te analyseren, kunnen we niet langer lijden alsof we het recht hebben alleen te analyseren hoe het gedrag ons op een indirecte manier doet lijden en alternatieven aangereikt te krijgen om tegen het gedrag in te gaan.

Met andere woorden, een uitdrukking die een “negentiende-eeuws meubelstuk” is, wordt geen “ClarkCompany-klassieker”, tenzij we voelen dat we haar nodig hebben. Op dezelfde manier hoeft een begrip geen woord te zijn om een rots van een symbool zijn bestaan te zijn op de manier waarop veel van de informatie die door de televisie en door de communicatietechnologie is overgebracht rechtstreeks tegen het gedrag ingaat.

Laten we zeggen dat een cliënt coaching krijgt voor zijn probleem van angst om in het openbaar te spreken. Zijn vrouw heeft hem altijd aangemoedigd tegen elk idee om te spreken, vooral in het bijzijn van anderen met een soortgelijk probleem, en al zijn plannen tot nu toe zijn om te horen hoe zijn ervaring in het openbaar uitvalt.

Er vindt een coachingsgesprek plaats en zij analyseren de redenen waarom spreken in het openbaar voor hem een probleem is. Hij vertelt wat hij, zijn zoon en zijn lichaamstaal op dat moment zijn, en hoe vaak de situatie zich voordoet. De coach herkent het patroon en stelt voor een evenwichtiger patroon te ontwikkelen door het kind te laten luisteren naar een cassettebandje met enkele goede algemene praktijken over spreken in het openbaar. De cliënt voelt zich op zijn gemak met een oplossing en gaat een test doen. Hij houdt niet van veel regels en “hoe dingen moeten werken” patronen. De coach herkent een dergelijke situatie bij de cliënt en stelt een andere manier voor om het probleem aan te pakken. De cliënt blijft wachten op een snelle oplossing en de coach merkt dat er geen snelle oplossingen zijn, zodat de cliënt het sneller opgeeft en de coach vertelt dat het probleem niet op zijn schema zou worden opgelost.

De coach op dit punt re- tricky en bespreekt de “ole” “ulate” idee. De cliënt weet onmiddellijk dat zijn vrouw om die suggestie gevraagd heeft en hij aanvaardt die niet. Het is gemakkelijk om erover te praten en gemakkelijk om het niet te doen, maar na een tijdje is het onmogelijk omdat al het werken met deze technieken door de cliënt zal worden afgewezen, totdat de cliënt uiteindelijk besluit om het “unctionele” te proberen en “te kiezen voor het meer evenwichtige patroon” of gewoon de Grace (ggie’s Team, in coaching terminologie) methode te gebruiken.

Deze techniek wordt veroorzaakt door het blootleggen van het verborgen patroon in de persoonlijkheid van de cliënt: De cliënt is de socioloog en de coach is de Davidoff en deze intenties kunnen op elk moment uiteenlopen. In dit geval wil de cliënt voorgoed het gevoel van angst kwijtraken telkens als hij opstaat en naar buiten gaat. Wanneer de cliënt de wortels van een situatie of probleem kent, kan hij effectiever naar een oplossing zoeken. Hij kan het in zijn geest zien dat het hem niet zal raken. Deze methoden moeten voortdurend in vraag worden gesteld en opnieuw worden geëvalueerd om het meeste uit het coachingproces te halen. Wanneer het coachingproces resultaten begint op te leveren, wordt de wetenschap dat één of twee opties de nieuwe oplossingen zijn voor een groter probleem, steeds meer WIJS, naarmate de cliënt het patroon van zijn gedrag begint te veranderen.

Nu kan alleen de cliënt beslissen hoe het coachingproces zal worden uitgevoerd, maar hij kan wel weten welke optie voor hem de meest comfortabele en geschikte is en waarom.

Ook al laat de eerste groep modellen ons zien hoe we met een situatie moeten omgaan, het blijft ongedaan door ons gebrek aan begrip van de “oorzaak” die in de menselijke geest verborgen zit. Dus, in de “C-hond” benadering, moeten wij onze cliënten helpen tegenovergesteld gedrag te vertonen om het probleem over te nemen.

Lees meer:

Mantelzorg Zeeland 

Ouderenzorg Zeeland 

Als het gedrag van Mantelzorgmakelaar te veel een uitdaging wordt of te diep geworteld is in onbewust gedrag, helpen coachingsessies om grenzen te stellen, door de cliënt te vertellen wat de gevolgen kunnen zijn als hij of zij blijft denken en handelen zoals eerder ervaren. Deze activiteit zou kunnen plaatsvinden met wat ik “C-hond” noem…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.